"Εν ταις ημέραις εκείνες απολυθέντες οι Απόστολοι ἦλθον πρὸς τοὺς ἰδίους καὶ ἀπήγγειλαν ὅσα πρὸς αὐτοὺς οἱ ἀρχιερεῖς καὶ οἱ πρεσβύτεροι εἶπον. Οἱ δὲ ἀκούσαντες ὁμοθυμαδὸν ἦραν φωνὴν πρὸς τὸν Θεὸν καὶ εἶπον· Δέσποτα, σὺ ὁ ποιήσας τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν καὶ τὴν θάλασσαν καὶ πάντα τὰ ἐν αὐτοῖς, ὁ διὰ στόματος Δαυῒδ παιδός σου εἰπών· " Ίνα τί ἐφρύαξαν ἔθνη καὶ λαοὶ ἐμελέτησαν κενά; Παρέστησαν οἱ βασιλεῖς τῆς γῆς καὶ οἱ ἄρχοντες συνήχθησαν ἐπὶ τὸ αὐτὸ κατὰ τοῦ Κυρίου καὶ κατὰ τοῦ Χριστοῦ αὐτοῦ". Συνήχθησαν γὰρ ἐπ᾿ ἀληθείας ἐπὶ τὸν ἅγιον παῖδά σου ᾿Ιησοῦν, ὃν ἔχρισας, ῾Ηρῴδης τε καὶ Πόντιος Πιλᾶτος σὺν ἔθνεσι καὶ λαοῖς ᾿Ισραήλ, ποιῆσαι ὅσα ἡ χείρ σου καὶ ἡ βουλή σου προώρισε γενέσθαι. Καὶ τὰ νῦν, Κύριε, ἔπιδε ἐπὶ τὰς ἀπειλὰς αὐτῶν, καὶ δὸς τοῖς δούλοις σου μετὰ παρρησίας πάσης λαλεῖν τὸν λόγον σου, ἐν τῷ τὴν χεῖρά σου ἐκτείνειν σε εἰς ἴασιν καὶ σημεῖα καὶ τέρατα γίνεσθαι διὰ τοῦ ὀνόματος τοῦ ἁγίου παιδός σου ᾿Ιησοῦ. Καὶ δεηθέντων αὐτῶν ἐσαλεύθη ὁ τόπος ἐν ᾧ ἦσαν συνηγμένοι, καὶ ἐπλήσθησαν ἅπαντες Πνεύματος ῾Αγίου, καὶ ἐλάλουν τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ μετὰ παρρησίας.
(Πράξεων δ΄, 23-31)
Ερμηνευτική σχολιαστική ανάλυση
Το κύριο περιεχόμενο του σημερινού αποστολικού αναγνώματος είναι ότι όλα είναι κάτω από τη κυριαρχία του Θεού, ακόμη και όσα μπορεί να μην είναι αρεστά για εμας.
Προς τούτοις οι απόστολοι Πέτρος και Ιωάννης , όταν απολύθηκαν από τη σύλληψη τους ανέφεραν στους λοιπούς οικείους της πίστεως αδελφούς τους τα όσα τους είπαν οι αρχιερείς και οι πρεσβύτεροι, , ύστερα από τη θεραπαία του χωλού , τότε οι πιστοί προσευχήθηκαν προς το Θεό και είπαν: Δέσποτα , εσύ που με το στόμα του δούλου σου του προφήτη Δαυίδ είπες, γιατί φρουμάξανε τα έθνη, και οι λαοί κατάστρωσαν προμελετημένα και πονηρά σχέδια, μάταια όμως και ανωφελη; Διότι παρατάχθηκαν όλοι μαζί και οι βασιλιάδες και οι άρχοντες εναντίον του Κυρίου και εναντίον του Χριστού του δηλαδή του Ιησού Χριστού. Διότι όλοι αυτοί συγκεντρώθηκαν εναντίον του αγίου παιδιού σου του Ιησού, τον οποίον έχρισες να είναι σωτήρας και ο Ηρώδης και ο Πόντιος Πιλάτος ομού μαζί με τα ειδωλολατρικά έθνη και τις φυλές του Ισραήλ, για να κάνουν όλα όσα το χέρι σου και το θέλημα σου είχε προορίσει να γίνουν. Οι απόστολοι εδώ στη προσευχή τους λένε ότι μπορεί φαινομενικά να ήταν θέλημα των συγκεντρωμένων εχθρών του Χριστού να τον σταυρώσουν, αλλά στην ουσία δεν ήταν το δικό τους θέλημα αυτό, αλλά ήταν το πάνσοφο σχέδιο του Χριστού να 'ελθουν έτσι τα πράγματα ώστε να σταυρωθει ο Χριστός για να ελευθερώσει όλους τους ανθρώπους από την αμαρτία και από το θάνατο. 'Ομως τούτο δεν αίρει την ευθύνη και την καταδίκη των εχθρών του Χριστού, ούτε του Ιούδα που τον πρόδωσε.
Τα πάθη του Χριστού, ο Σταυρικός του θάνατος , η ταφή του , η Ανάσταση του και η Ανάληψη του, μας δείχνουν ότι όπως ο Χριστός υπέφερε τα πάντα Θεός ών, χάριν ημών των αμαρτωλών, μπορούμε και εμείς να υποφέρουμε τα πάντα χάριν του αναμάρτητου Χριστού, εκπληρούντες έτσι το θέλημα του Θεού που μας υποβάλει στα πάθη και στους πειρασμούς, για να μας κάνει να συνέλθομε από την ολισθηρή πτώση μας στην αμαρτία και προς το θάνατο, που οδηγεί η αμαρτία.
Στη συνέχεια της προσευχης τους οι πρώτοι πιστοί , που αργότερα ονομάστηκαν Χριστιανοί, ζητούν από το Θεό δύναμη και φωτισμο παρρησίας να κηρύττουν το θέλημα του Θεού. Εάν δούμε όλα μας τα παθήματα, όλα μας τα λάθη , όλες μας τις απογοητεύσεις με την παραδοχή και την αποδοχή ότι όλα αυτά είναι κάτω από τη βουλή, το θέλημα του Θεού, τότε άμεσα ανακουφιζόμαστε, και παίρνομε θάρρος και δύναμη για να συνεχίσομε τον προκείμενον εις ημάς αγώνα μέχρις της τελείωσης μας".
Κωνσταντίνος Στρατής"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ τα σχόλια σας να είναι καλοπροαίρετα και ειλικρινή.
Ευχαριστώ
Ο διαχειριστής.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.