Αδελφοί, εὐχαριστείτε πάντοτε ὑπὲρ πάντων, ἐν ὀνόματι τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ τῷ Θεῷ καὶ πατρί, ὑποτασσόμενοι ἀλλήλοις ἐν φόβῳ Χριστοῦ.
Αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ὑποτάσσεσθε ὡς τῷ Κυρίῳ, ὅτι ὁ ἀνήρ ἐστι κεφαλὴ τῆς γυναικός, ὡς καὶ ὁ Χριστὸς κεφαλὴ τῆς ἐκκλησίας, καὶ αὐτός ἐστι σωτὴρ τοῦ σώματος.
Αλλ' ὥσπερ ἡ ἐκκλησία ὑποτάσσεται τῷ Χριστῷ, οὕτω καὶ αἱ γυναῖκες τοῖς ἰδίοις ἀνδράσιν ἐν παντί.
Οἱ ἄνδρες ἀγαπᾶτε τὰς γυναῖκας ἑαυτῶν, καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς ἠγάπησε τὴν ἐκκλησίαν καὶ ἑαυτὸν παρέδωκεν ὑπὲρ αὐτῆς, ἵνα αὐτὴν ἁγιάσῃ καθαρίσας τῷ λουτρῷ τοῦ ὕδατος ἐν ρήματι, ἵνα παραστήσῃ αὐτὴν ἑαυτῷ ἔνδοξον τὴν ἐκκλησίαν, μὴ ἔχουσαν σπίλον ἢ ρυτίδα ἤ τι τῶν τοιούτων, ἀλλ' ἵνα ᾖ ἁγία καὶ ἄμωμος.
Οὕτως ὀφείλουσιν οἱ ἄνδρες ἀγαπᾶν τὰς ἑαυτῶν γυναῖκας ὡς τὰ ἑαυτῶν σώματα. ὁ ἀγαπῶν τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα ἑαυτὸν ἀγαπᾷ· οὐδεὶς γάρ ποτε τὴν ἑαυτοῦ σάρκα ἐμίσησεν, ἀλλ' ἐκτρέφει καὶ θάλπει αὐτήν, καθὼς καὶ ὁ Κύριος τὴν ἐκκλησίαν· ὅτι μέλη ἐσμὲν τοῦ σώματος αὐτοῦ, ἐκ τῆς σαρκὸς αὐτοῦ καὶ ἐκ τῶν ὀστέων αὐτοῦ· ἀντὶ τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ καὶ τὴν μητέρα και προσκολληθήσεται πρὸς τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν.
Τὸ μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν, ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν ἐκκλησίαν.
Πλὴν καὶ ὑμεῖς οἱ καθ' ἕνα ἕκαστος τὴν ἑαυτοῦ γυναῖκα οὕτως ἀγαπάτω ὡς ἑαυτόν, ἡ δὲ γυνὴ ἵνα φοβῆται τὸν ἄνδρα.
Εφεσίους Ε΄, 20-33
----------------------------------------------------------
Ερμηνευτική και σχολιαστική επιγραμματική ανάλυση του κειμένου, που αναφέρεται στον Χριστιανικό Γάμο και στη αντοχή του στο χρόνο, έως τέλους.
1. Συνεχής ευχαριστία για όλα στο Θεό Πατέρα στο όνομα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
2. Υποταγή μεταξύ των συζύγων με δέος Χριστού.
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
3.Υποταγή της γυναίκας προς τον άνδρα της ακριβώς με την ίδια υποταγή προς τον Κύριο..
4. Ο άνδρας είναι η κεφαλή της γυναίκας, όπως και ο Χριστός είναι η κεφαλή της Εκκλησίας και ο Σωτήρας του σώματος της Εκκλησίας..
5. Όπως η Εκκλησία υποτάσσεται στο Χριστό, έτσι και οι γυναίκες να υποτάσσονται στους άνδρες τους σε καθε τι που δεν αντιστρατεύεται στο άγιο θέλημα..
( Τα πιο πάνω είναι τα πολύ δύσκολα για τις γυναίκες, αλλά τα πιο κάτω είναι ακόμη δυσκολότερα για τους άνδρες, και αν δεν υπάρχουν τα δεύτερα που αφορούν τους άνδρες , δεν ισχύουν ούτε τα πρώτα που αφορούν τις γυναίκες)
ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ
6. Να αγαπούν τις γυναίκες τους , καθώς και ο Χριστός αγάπησε την Εκκλησία και παρέδωσε τον εαυτό του υπέρ αυτής, για να την αγιάσει, και να τη καθαρίσει με το λουτρό του ύδατος δηλαδή με το βάπτισμα που ακούγεται ο λόγος "Εις το Όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος", ώστε να κάμει την Εκκλησίαν γι΄αυτόν ένδοξη και άσπιλη, χωρίς να έχει καμιά κηλίδα ή ρυτίδα ή κάτι άσχημο, αλλά να είναι αγία και ανεπίληπτη.
7. Να αγαπούν τις γυναίκες τους όπως αγαπούν τα σώματα τους, αφού ο άνδρας και η γυναίκα δια του Χριστιανικου Γάμου γίνονται ενα σώμα.
8. Να τρέφουν και να περιθάλπτουν με στοργή τη γυναίκα τους, όπως και ο Κυριος κάνει το ίδιο για την Εκκλησία Του.
9. Στην αρχή της δημιουργίας ο Αδάμ είπε στην Εύα τη γυναίκα του: "Ενεκα τούτου ( του γάμου) θα εγκαταλείψει ο άνθρωπος τον πατέρα του κι τη μητέρα του, και θα προσκολληθεί προς τη γυναίκα του και θα γίνουν οι δύο σάρκα μία" Αυτά τα είπε ο Αδάμ αλληγορικά και αναφέρονται στη πνευματική ένωση του Χριστού και της Εκκλησίας του.
ΣΧΟΛΙΑ
Αγαπητοί διαδικτυακοί φίλοι ο Ορθόδοξος Χριστιανικός Γάμος είναι ένωση σε ένα σώμα του άνδρα και της γυναικας , των δύο συζύγων. Η ένωση αυτή επιτυγχάνεται όταν υπάρχει μεταξύ των συζύγων η εν Χριστώ αγάπη, όπως λέγεται.
Αυτή η αγάπη παραμένει έως του βαθέος γήρατος στην αγνή και γνήσια μορφή της, όμως στην αρχή του Γάμου και κατά τη διάρκεια της νεότητας των συζύγων εκδηλώνεται με τον ερωτικό οίστρο και την ερωτική πράξη, και τούτο το βαθύ συναίσθημα της εν Χριστώ αγάπης που εκδηλώνεται με την ερωτική πράξη, το έβαλε ο Χριστός στους ανθρώπους για τη διαιώνιση του ανθρωπίνου είδους, είναι ο σωματικός πόθος μεταξύ των συζύγων, και όχι το σωματικό πάθος. Άλλο πόθος και άλλο πάθος , υπάρχει μεγάλη διαφορά.
Το σωματικό πάθος εκδηλώνεται σε άλλες μορφές ερωτικού οίστρου των ανηθίκων ανθρωπίνων ¨δικαιωμάτων", τις οποίες μορφές δεν αποδέχεται το Ευαγγέλιο του Χριστού.
Μόνο η σωματικη ένωση άνδρα και γυναίκας είναι αποδεκτή από το Ευαγγέλιο του Χριστού και αυτή ευλογείται , και καμμια άλλη ένωση δεν ευλογείται. Εκτός αν ο νεοταξικός νεοπατερισμός αλλάξει το Ευαγγέλιο του Χριστού και το κάνει σύμφωνο με τα αμαρτωλά ¨γούστα¨ του αμαρτωλού παρόντος κόσμου.
Κωνσταντίνος Στρατής
Μεσαριά Άνδρος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ τα σχόλια σας να είναι καλοπροαίρετα και ειλικρινή.
Ευχαριστώ
Ο διαχειριστής.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.