Η ώρα είναι 3 το πρωί της 4/5/2023 και πριν από λίγα λεπτά έκανα την ανάγνωση του Δ΄κεφαλαίου της Γενέσεως του πρώτου βιβλίου της Αγίας Γραφής. Στο κεφάλαιο αυτό περιγράφεται ο πρώτος φόνος για λόγους ζηλοτυπίας , έχθρας και μίσους από αδελφο σε αδελφό, μετά την εκδίωξη του ανθρώπου από τον Παράδεισο. Αλλά ας δούμε από πιο κοντά τη συναρπαστική αυτή ιστορία, γιατί αυτή είναι ο πρόδρομος της κακίας που εκδηλώνεται με το μίσος και φθάνει ως τους φόνους των πολέμων μέχρι σήμερα, και θα συνεχίσει έως της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού, όπου ο κάθε αμαρτωλός αμετανόητος "κατεργάρης" θα λάβει τη θέση που του αξίζει.
Ο Αδάμ και η Εύα λοιπόν έκαναν δύο παιδιά τον Κάιν και τον Άβελ. Ο Κάιν έγινε γεωργός και ο Άβελ βοσκός. Μια μέρα λοιπόν ο Κάιν αποφάσισε να προσφέρει ένα δώρο θυσία στον Κύριο από τους καρπούς της γης την οποίαν εργάζονταν.
Και ο Άβελ πρόσφερε και αυτός το δώρο του θυσία στον Κύριο, διαλέγοντας τα καλύτερα από τα πρωτότοκα των προβάτων του. Και ο Θεός είδε με ευμένεια τη προσφορά του Άβελ, όμως δεν έδωσε καμμια σημασία στη προσφορά του Κάιν. Εξ αιτίας αυτού λυπήθηκε πολύ ο Κάιν , σκυθρώπιασε το πρόσωπο του ( κατέβασε τα μούτρα του). Όταν τον είδε ο Θε;oς σε αυτη τη κατάσταση του είπε: "Γιατί έγινες περίλυπος και σκυθρώπιασε το πρόσωπο σου; δεν ήξερες ότι αμαρτάνεις , εάν προσφέρεις κάτι στον Κύριο , όταν αυτό δεν είναι το καλύτερο από όλα όσα έχεις να του προσφέρεις; Όμως ησύχασε, μπορείς και έχεις τη δυνατότητα να αποστραφείς (το κακό), και μπορείς να κυριαρχήσεις πάνω του. Ο Θεος ως παντογνωστης γνώριζε βεβαίως ότι ο Κάιν έγινε περίλυπος και σκυθρώπιασε εξ αιτίας της ζηλοτυπίας, και του μίσους εναντίον του αδελφού του. Και έτσι είναι, γιατί όποιος μισεί το δείχνει το πρόσωπο του που γίνεται άγριο και σκυθρωπό. 'Ομως ο αδελφός του δεν έφταιγε σε τίποτα αν ο Θεός διάλεξε τη δική του θυσία. Θεός είναι, ο Κϋριος των πάντων, και αυτός κατά το άγιο θέλημα του επιβραβεύει τους ανθρώπους ανάλογα με τα ελατήρια τους της αγαθότητας τους ή όχι. Και ο Κάιν φαίνεται ότι πρόσφερε στο ΘΕ'ο, όχι τα καλύτερα από τους καρπούς του, αλλά τα χειρότερα, ενώ ο αδελφ'ος του ο Άβελ διάλεξε για τη προσφορά τα καλύτερα από τα πρωτογέννητα αρνιά του.
Όμως ο Κάιν παρακούει την εντολή του Θεού, ότι έστω και αν μισεί μέχρι θανάτου, μπορε'ι όμως να κυριαρχ΄ησει πάνω στο νίσος του και να το νικήσει, εν τούτοις λέει στον αδελφό του : "Πάμε μέχρι την πεδιάδα", και μόλις έφθασαν εκεί επεσε ο Κάιν πάνω στον αδελφ'ο του και τον σκότωσε! Ιδού ο πρώτος φ'ονος της ανθρωπότητας! Ο άδικος κατά του δικαλιου και τα αποτελέσματα του μίσους του. Δυστυχώς η μετέπειτα ανθρωπότητα υιοθέτησε τη στάση του Κάιν και όχι του Άβελ. Προσφέρει τη χειρ'οτερη προσφορά στον Κύριο, ζηλοτυπεί, φθονεί, μισεί και σκοτώνει ο αδελφός τον αδελφό του. Τα παραδε'ιγματα άπειρα στην ιστορία με τελευταίο αυτ'ο της Ουκρανίας. Στη συνέχεια υπάρχει μια συζήτηση του Θεού με τον Κάιν και ο Κάιν λέει στο Θεό σε μια αποστροφή του λόγου του: " Η αιτια της αμαρτίας μου είναι πιο μεγάλη από τη συγγνώμη σου"
Λέγοντας αυτ'ο Κάιν δείχνει ότι δεν γνωρ'ιζει καθόλου του πόσο μεγάλο ε'ιναι το έλεος και η ευσπλαγχνία του Θεού προς τον κάθε αμαρτωλό, που φθάνει ακόμη και μέχρι το Σταυρικό θάνατο το Τιού του Θεού, του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, δεν γνωρίζει καόμη ότι όπου περισσεύει η αμαρτία , εκεί υπέρ περισσεύει η Χάρη του Θεού. Έτσι ο Θε'ος συγχωρεί τον φονιά Κάιν , μάλιστα βάζει σημα΄δι επάνω του , να μη τον φονεύσει κανέις σαν εκδ'ικηση για το φ'ονο του αδελφού του.
Αγαπητοί μου, αυτός είναι ο Τριαδικός Θεός, της Παλαιάς Διαθήκης γεμάτος χάρη και έλεος ( Αν και η αμαρτία και η κακία του παλαιού ανθρώπου τον θεωρεί εκδικητικό), τον οποιον μας φανέρωσε ο Θεάνθρωπος Κύριος ημών Ιησούς Χριστός στην Καινή Διαθήκη. Ύστερα από όλα αυτά , εμείς που βρισκόμαστε και ποια θέση παίρνουμε; Μένουμε στην αγάπη, στο έλεος , στη χάρη και στη συγχώρηση του Χριστού για όλους τους αμαρτωλούς, ή παραμένουμε αμετανόητοι στη ζηλοτυπία, στο μίσος και στο φονο που διέπραξε ο Κάιν εναντίον του αθώου αδελφού του; Διότι όποιος δείχνει έλεος, συμπόνοια και αγάπη προς τον αμαρτωλό ως πρόσωπο παρ΄όλο που αποστρέφεται τη κακία και την αμαρτία του, κατά μείζονα λόγο ποτέ δεν θα σκοτώσει τον αθώο αδελφό του!
Ας εξετάσουμε ο καθένας μας τον εαυτό του ξεχωριστά και ας αποφασίσουμε τίνος τη θέση θα λάβουμε και θα υποστηρίξουμε , τη θέση του Χριστού, ή τη θέση του διαβόλου;
Κωνσταντίνος Στρατής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ τα σχόλια σας να είναι καλοπροαίρετα και ειλικρινή.
Ευχαριστώ
Ο διαχειριστής.
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.