Translate

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Η ΜΑΚΡΟΘΥΜΙΑ ΣΤΗ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ( ΜΕΡΟΣ 2 )


Στο πρώτο μέρος εξηγήσαμε τί σημαίνει η λέξη μακροθυμία, η οποία είναι μια από τις ιδιότητες του Θεού και την οποία δωρίζει στον άνθρωπο σαν ένα από τους καρπούς του αγίου Πνεύματος. Το οτι πλάστηκε κατά την εικόνα του Θεού και κατά την ομοίωσή του, αυτό ακριβώς σημαίνει, οτι μπορεί να ζήσει έχοντας τις θεικές ιδιότητες μέσα του και μια από αυτές μεταξύ των άλλων είναι και η μακροθυμία. Η Αγία Γραφή εξηγεί ακριβώς με πολλά παραδείγματα ποια είναι αυτή η μακροθυμία, από πού πηγάζει και ποια είναι τα αποτελέσματα της. Μια πρώτη μαρτυρία για τη μακροθυμία του Θεού υπάρχει στην Παλαιά Διαθήκη: "Κύριος ο Θεός οικτίρμων και ελεήμων, μακρόθυμος και πολυέλεος και αληθινός".(Εξόδου λδ΄-6) και "Κύριος μακρόθυμος και πολυέλεος και αληθινός, αφαιρών ανομίας και αδικίας και αμαρτίας, και καθαρισμώ ου καθαριεί τον ένοχον αποδιδούς αμαρτίας πατέρων επί τέκνα έως τρίτης και τετάρτης γενεάς." ( Αριθμοί ιδ΄18 ) και «εγώ ειμι Κύριος ο Θεός σου, Θεός ζηλωτής αποδιδούς αμαρτίας πατέρων επί τέκνα επί τρίτην και τετάρτην γενεάν τοις μισούσι με. και ποιών έλεος εις χιλιάδας τοις αγαπώσί με και τοις φυλάσσουσι τα προστάγματά μου.» (Δευτ. ε’, 9-10). εδώ θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή οτι ο Θεός επειδή είναι μακρόθυμος δεν τιμωρεί άμεσα τον ένοχο, δίδοντας του μεγάλο χρονικό περιθώριο να μετανοήσει, αλλά αν ο ένοχος παραμείνει σε αμετανοησία, τότε η δικαιοσύνη του Θεού οπωσδήποτε θα τον τιμωρήσει ακόμη και μέχρι τρίτης και τέταρτης γενεάς των απογόνων του. Ο λόγος αυτός είναι φοβερός, γιατί θα πει κάποιος και τί φταίνε οι απόγονοί του για να πληρώσουν εκείνοι την ενοχή του προγόνου τους; Πολύ αργότερα μερικοί προφήτες με τον προφητικό τους λόγο άμβλυναν αυτό, και είπαν οτι προσωπικά ο καθένας είναι υπόλογος ενώπιον του Θεού για την ενοχή του και όχι οι απόγονοί του. Πάντως έτσι είναι γραμμένο στα τρία αυτά βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης Εξοδος, Αριθμοί και Δευτερονόμιο . Ενα είναι βέβαιο οτι η μακροθυμία του Θεού , το ότι αργεί να οργιστεί και να τιμωρήσει ο Κύριος, τούτο δεν αίρει την δικαιοσύνη του Θεού η οποία απαιτεί οπωσδήποτε την τιμωρία του αμετανόητου ενόχου είτε στην παρούσα ζωή είτε στη μέλλουσα.
Συνεχίζεται
Κωνσταντίνος Στρατής
Μεσαριά Ανδρος ερασιτέχνης ψάλτης συντ. πλοίαρχος Ε.Ν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ τα σχόλια σας να είναι καλοπροαίρετα και ειλικρινή.
Ευχαριστώ

Ο διαχειριστής.

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.